Eindelijk enkele foto's

Udaipur

We hebben 'at last' toch de wifi aan de praat gekregen, dus hierbij enkele foto's van Udaipur...

Kobe (en 'Pee Machine', de hond des huizes) en Heidi op het terras van onze kamer met een prachtig uitzicht over de Aravalli Mountains.

Het zwembad van de buurman (Engelsman) die hier enkel zes maanden per jaar resideert. Ook het zwembad met het prachtige uitzicht over de bergen.

De kabelbaan in Udaipur die ons een 'heuvel' opbracht vanwaar we een prachtig zicht hadden (360°) over heel Udaipur.
Kobe vertrouwde het zaakje eerst niet zo, maar met wat overtuiging hebben we het erop gewaagd...

De apen aan Monsoon Palace waar we 's avonds naartoe zijn gereden om de zonsondergang te zien. De beestjes zijn de toeristen gewoon, echte fotomodellen zoals ze 'poseren'.

Meer foto's volgen na onze kamelentrip waar we binnen een half uurtje aan beginnen.

Geplaatst door kobesaar 1:30 Gearchiveerd in India Reacties (0)

Jaisalmer

42 °C

Na een taxirit van twee dagen zijn we aangekomen in Jaisalmer.
Reizen met de taxi is een uitstekende manier om veel te zien, je kan stoppen waar je het wenst en ziet onderweg heel veel... dat bewijzen mijn 400 foto's van de laatste twee dagen.
Zodra de wifi met mijn eigen laptop lukt, zullen we enkele foto's op de blog plaatsen.

Gisteren hebben we tussen Udaipur en Jodhpur het fort van Kumbalghar bezocht en de prachtige Jain tempel in Ranakpur.
Onderweg een kleine aanvaring gehad met een bende apen (echte apen), Kobe heeft er een leuk filmpje van gemaakt met z'n camera.

Vanmorgen hebben we dan het fort in Jodhpur bezocht, zeer de moeite! Het is het best bewaarde fort van Rajasthan omwille van de sponsering van de Maharaja en dat zie je eraan!

We zitten hier nu vlakbij de woestijn (we merken het aan het klimaat...) en niet ver van de Pakistaanse grens.
Morgen bezoeken we 's morgens het fort (ommuurde stad eigenlijk, zeer groot en nog bewoond) en in de late namiddag trekken we met jeeps en daarna kamelen de woestijn in. Kobe is nog aan het nadenken of hij wel op een kameel durft te zitten ;-) Het zal alvast een hele ervaring erbij worden.

Ik probeer na onze tocht en overnachting nog een berichtje te posten, want 's avonds nemen we dan de trein naar Jaipur.

Geplaatst door kobesaar 9:09 Gearchiveerd in India Reacties (0)

Udaipur

Na een hele belevenis op de trein zijn we enkele dagen geleden in Udaipur toegekomen.
We hebben hier geen wifi, ik moet snel de PC op het buro gebruiken, dus het wordt een zeer kort berichtje, maar meer nieuws volgt.

Onze eerste klasse treinrit was OK, een hele belevenis...
We hebben dus ook snel beslist dat we de derde klasse trein die we van Jodhpur naar Jaisalmer hadden geboekt, niet zullen gebruiken. Er bestaat op die trein geen eerste klasse, dus gaan we met onze chauffeur van Jodhpur naar Jaisalmer rijden...

Hier in Udaipur is het ongelooflijk rustig, een prachtige logieplek met nog wat toeristen (vandaag zijn hier ook enkele Engelse jongens van zijn leeftijd toegekomen), dus fijn om wat te kunnen babbelen met mekaar.
We hebben al sightseeing gedaan in de stad, vanmorgen een korte trekking naar een "stam" op het platte land. Dat vond Kobe zeer leuk, alleen het stappen in de warmte was er wat teveel aan.
Ik post zo spoedig mogelijk wat foto's.
De Indiers willen steeds met Kobe op de foto en tot nu laat hij dat met plezier toe.

Vanavond is onze laatste avond hier en op Kobes vraag organiseren ze een BBQ, hij is blij om terug wat vlees op z'n bord te krijgen...

Meer nieuws volgt...

Geplaatst door kobesaar 1:02 Gearchiveerd in India Reacties (0)

Trofee

Veilige ijsjes

Vandaag hebben we de ontdekking van de reis gedaan: 'veilige ijsjes'.
Vooral omdat ik Kobe op voorhand had verwittigd dat ijsjes in India 'not done' zijn, was hij wel blij om te horen dat een Amerikaans merk ook hier vlakbij de bnb een winkel heeft met 'veilige ijsjes' voor onze tere magen... Kobe heeft zich dan ook tegoed gedaan aan enkele bollen. Het was een leuke verfrissing in dit uitermate warme weer vandaag (40°).

Geplaatst door kobesaar 4:01 Gearchiveerd in India Reacties (1)

Cultuurshock

Eerste dag in India

Na twee zeer vlotte vluchten op donderdag zijn we in Delhi toegekomen.
Kobe is door de hostessen verwend geweest op het vliegtuig en eenmaal in Delhi Airport moet ik zeggen dat de controles een stuk vlotter verliepen met Kobe erbij dan twee jaar geleden...
Een blonde jongen tovert hier zelfs een lach op het gezicht van de meest stuurse Indier.

Ik was zeer blij op de luchthaven een bordje met onze namen te zien, met een chauffeur erachter om ons naar de bed and breakfast te brengen. We zijn zeer goed ontvangen, wetende dat het hier dan al twee uur 's nachts was. Je moet het toch maar willen doen zo'n bnb, vooral omdat de meeste verre vluchten hier in de late uurtjes toekomen.

Na een goede nachtrust in een koele kamer (bnuiten was het nog 30°) hebben we ons te goed gedaan aan een lekker ontbijt. Kobe heeft een 'plain omelet' gegeten, kwestie van hem langzaam te laten wennen aan de andere eetgewoonten... Beter dus dan mijn 'french breakfast' van twee jaar geleden, bestaande uit aardappelen met bruine saus en een onherkenbare croissant...

Na het ontbijt op weg voor onze eerste dag 'sightseeing'... van een cultuurshock gesproken... Na een metroritje en een een korte wandeling tot aan het Rode Fort (drukke straat, veel lawaai, enkel Indiers te zien, bedelaars, vuil, geuren, enfin, "India op z'n best", kreeg Kobe het even heel moeilijk en wilde hij dat hij nooit was meegekomen...

We hebben er dan een rustig bezoek aan het Rode Fort van gemaakt, lekker chillen in het het gras in de schaduw van een boom. Daar hebben we enkele uurtjes lezend doorgebracht. De aanblik van enkele toeristen in het Rode Fort hebben Kobe goed gedaan, blijkbaar zijn er toch nog andere 'blanken' zo gek om India te bezoeken...

We hebben ons programma van de dag dan drastisch ingekort. Het Italiaanse restaurant gelaten voor wat het was (toch veel te warm om te eten, we hadden genoeg aan onze flessen water). Na enkele discuties met tuktuk drivers, liefst als je al 100 meter op weg bent want dan willen ze opnieuw onderhandelen over de prijs, zijn we dan toch terug geraakt in de bnb.

Kobe heeft zich dan even afgezonderd in de kamer. Na een lekker sapje, veel babbelen met mama, programma van de volgende weken overlopen en de gedachte dat Heidi ons later die nacht zou vervoegen, ging het al een stuk beter en was Kobes moreel terug wat opgekrikt. De Belgische snoepjes die mama in haar rugzak had gepropt zullen er ook voor iets tussen hebben gezeten.

Kobe is ondertussen ook de trotse eigenaar van een nieuw digitaal fototoestel, dus foto's volgen zodra we iets meer tijd hebben.

Heidi is vannacht goed toegekomen, we hebben net ons ontbijt achter de kiezen en vertrekken binnen een tiental minuutjes met onze chauffeur van de dag naar de lotustempel en andere bezienswaardigheden.
Vanavond de eerste klasse slaaptrein naar Udaipur, dus meer nieuws van ons morgen uit Udaipur!

Groetjes,
Saar, Kobe en Heidi

Geplaatst door kobesaar 21:08 Gearchiveerd in India Reacties (0)

(Berichten 11 - 15 uit 18) « Pagina 1 2 [3] 4 »